UWAGI O REALIZACJI PROGRAMU

 Na każdym etapie edukacji formy i metody pracy należy dostosować do rozwoju psychofizycznego i intelektualnego oraz możliwości percepcyjnych i kreatywnych ucznia.

Zajęcia można prowadzić w systemie klasowo-lekcyjnym lub pozaklasowym i pozalekcyjnym. Wokół zagadnień  czy też haseł programowych można budować bloki przedmiotowe, realizowane w toku jednolitych zajęć edukacyjnych, lub poszczególne tematy realizować jako ścieżkę międzyprzedmiotową - w ramach nauczania różnych przedmiotów lub w postaci odrębnych zajęć (patrz przykłady).

Dla realizacji programu istotne będzie osobiste zaangażowanie nauczyciela, dla którego dziedzictwo kulturowe regionu powinno stanowić wartość i z którym powinien się utożsamiać. Optymalna realizacja programu w klasach IV - VI to taka, która zakłada współpracę nauczycieli różnych specjalności zainteresowanych edukacją regionalną.

Nauczyciele, mając na uwadze rozwój osobowy ucznia, powinni współdziałać na rzecz tworzenia w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw w zakresie edukacji regionalnej.