UWAGI O REALIZACJI PROGRAMU
Na każdym etapie edukacji formy i metody
pracy należy dostosować do rozwoju psychofizycznego i intelektualnego oraz
możliwości percepcyjnych i kreatywnych ucznia.
Zajęcia można prowadzić w systemie klasowo-lekcyjnym
lub pozaklasowym i pozalekcyjnym. Wokół zagadnień czy też haseł programowych można budować bloki przedmiotowe,
realizowane w toku jednolitych zajęć edukacyjnych, lub poszczególne tematy
realizować jako ścieżkę międzyprzedmiotową - w ramach nauczania różnych
przedmiotów lub w postaci odrębnych zajęć (patrz przykłady).
Dla realizacji programu istotne będzie osobiste
zaangażowanie nauczyciela, dla którego dziedzictwo kulturowe regionu powinno
stanowić wartość i z którym powinien się utożsamiać. Optymalna realizacja
programu w klasach IV - VI to taka, która zakłada współpracę nauczycieli
różnych specjalności zainteresowanych edukacją regionalną.
Nauczyciele,
mając na uwadze rozwój osobowy ucznia, powinni współdziałać na rzecz tworzenia
w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw w
zakresie edukacji regionalnej.