OCZEKIWANE REZULTATY
Uczniowie kończący szkołę
podstawową:
·
pogłębiają
wiedzę i zainteresowania dotyczące
swojego regionu,
·
poszukują wiedzy
o swojej miejscowości i regionie we wszystkich dostępnych źródłach,
·
posiadają
podstawową wiedzę na temat środowiska geograficzno-przyrodniczego i społecznego
regionu,
·
znają wybrane
fakty z historii miejscowości i regionu w powiązaniu z historią Polski i
Europy,
·
rozpoznają i
identyfikują się z symboliką rodziny, miejscowości i regionu,
·
uświadamiają
sobie odmienność kulturową własnego regionu – dostrzegają to, co różne i to, co
wspólne; dostrzegają ciągłość kulturową i własne zakorzenienie w tradycji,
·
znają
charakterystyczne cechy kultury lokalnej – zwyczaje i obrzędy, folklor słowny,
folklor muzyczny i taneczny, pierwiastki magiczne, symboliczne i ludyczne,
·
znają nazwiska i
działalność ludzi zasłużonych dla regionu,
·
odwiedzili i
poznali placówki kulturalne, muzealne i zabytki kultury materialnej w regionie,
·
czują się
odpowiedzialnymi współgospodarzami „swojego miejsca” - podejmują działania
proekologiczne, prospołeczne, uczestniczą w zjawiskach i przejawach kultury
regionalnej,
·
rozumieją
znaczenie słowa „tolerancja”, poznają i szanują „inność” członków społeczności
lokalnej,
·
dostrzegają i
analizują aktualne problemy dotyczące osiedla, miejscowości, regionu.