OCZEKIWANE REZULTATY

Uczniowie kończący szkołę podstawową:

·        pogłębiają wiedzę i zainteresowania  dotyczące swojego regionu,

·        poszukują wiedzy o swojej miejscowości i regionie we wszystkich dostępnych źródłach,

·        posiadają podstawową wiedzę na temat środowiska geograficzno-przyrodniczego i społecznego regionu,

·        znają wybrane fakty z historii miejscowości i regionu w powiązaniu z historią Polski i Europy,

·        rozpoznają i identyfikują się z symboliką rodziny, miejscowości i regionu,

·        uświadamiają sobie odmienność kulturową własnego regionu – dostrzegają to, co różne i to, co wspólne; dostrzegają ciągłość kulturową i własne zakorzenienie w tradycji,

·        znają charakterystyczne cechy kultury lokalnej – zwyczaje i obrzędy, folklor słowny, folklor muzyczny i taneczny, pierwiastki magiczne, symboliczne i ludyczne,

·        znają nazwiska i działalność ludzi zasłużonych dla regionu,

·        odwiedzili i poznali placówki kulturalne, muzealne i zabytki kultury materialnej w regionie,

·        czują się odpowiedzialnymi współgospodarzami „swojego miejsca” - podejmują działania proekologiczne, prospołeczne, uczestniczą w zjawiskach i przejawach kultury regionalnej,

·        rozumieją znaczenie słowa „tolerancja”, poznają i szanują „inność” członków społeczności lokalnej,

·        dostrzegają i analizują aktualne problemy dotyczące osiedla, miejscowości, regionu.