NASZE PUBLIKACJE POŚWIĘCONE EDUKACJI REGIONALNEJ
1.
H.
Nocoń, Innowacyjne propozycje
łączenia tematyki programowej z tematyką regionalną na lekcjach języka
polskiego w klasach IV-VI (na przykładzie Pszczyny i regionu pszczyńskiego),
„Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII”, Kielce 1996/97, zeszyt 5.
2.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Edukacja regionalna w szkole, „Problemy
Opiekuńczo-Wychowawcze”, Warszawa 1997, nr 9.
3.
H.
Nocoń, W kręgu Henryka Walezego - scenariusz lekcji integrujących ... .
„Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII”, Kielce 1997/98, zeszyt 3; i "
Warsztaty Polonistyczne" Wrocław 1998, nr 2.
4.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Wartości a edukacja regionalna, „Wychowanie na
co dzień”, Toruń 1997, nr 10-11.
5.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Edukacja regionalna w systemie wychowawczym szkoły
podstawowej, „Etyka” PAN, Warszawa 97, nr 30.
6.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Idea małej ojczyzny a uświadomienie wartości
etycznych., {w:] Etyka w szkole, red. Z.Sareło, Warszawa 1997.
7.
H.
Nocoń, Poznać po mowie, co kto mo w
głowie - edukacja regionalna na
lekcjach języka polskiego, "Język
Polski w Szkole dla klas IV-VIII" Kielce 98/99, nr 1; oraz w: "Warsztaty Polonistyczne" Wrocław nr
3/98.
8.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Wędrówki
po małej ojczyźnie, "Język
Polski w Szkole dla klas IV-VIII" Kielce 98/99, nr 1.
9.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Edukacja
regionalna, "Edukacja i
Dialog" Warszawa 1998, nr100.
10.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Edukacja regionalna w ujęciu interdyscyplinarnym (
na przykładzie programu nauczania dla klasy VII pt. "Ziemi Pszczyńska -
dawniej i dziś"), "Wychowanie
na co dzień" - wkładka metodyczna. Toruń 98, nr 7-8.
11. H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Ziemia Pszczyńska – dawniej i dziś. Projekt interdyscyplinarnego przedmiotu w gimnazjum, [w:] Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w zreformowanej szkole, red. S. Bednarek, Wrocław 1999, s. 231-240.
12. H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Krajoznawstwo i turystyka a edukacja regionalna, [w:] Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w zreformowanej szkole, red. S.Bednarek, Wrocław 1999, s. 249-259.
13. H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Aby na widok muzeum nogi nie były już zmęczone [w:] Muzea szkolne w edukacji regionalnej, Wszechnica Górnośląska XV, red. M. Lubina, Katowice - Opole - Cieszyn 1998.
14.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok, Jak nie zatracić swoich korzeni? Z doświadczeń
nauczyciela regionalisty, [w:] Pedagogika czasu przemian, red. J. Łaczyk, Warszawa 1999
15.
B.
Sopot – Zembok, H. Nocoń, Aktualne problemy edukacji regionalnej, [w:] Szkoła
na pograniczach, red. T. Lewowicki,
Katowice 2000, s.127 –135.
16.
B.
Sopot – Zembok, H. Nocoń, Doświadczenia z praktycznej realizacji edukacji
regionalnej na ziemi pszczyńskiej [w:] Edukacja regionalna. Dziedzictwo
kulturowe w regionie. Wybór materiałów z wojewódzkiej konferencji 4 –5.10.1999,
Katowice 2000, s.55 – 58.
17.
H.
Nocoń, B. Sopot – Zembok: Przykłady zajęć
wykorzystujących idee regionalizmu w przybliżaniu wartości etycznych, [w:]
MEN o edukacji regionalnej - dziedzictwie kulturowym w regionie. Biblioteczka
Reformy 24., red.W.Książek, Warszawa 2000, s.67 -71.
18.
B.
Sopot – Zembok, H. Nocoń, Nauczyciel
a edukacja regionalna na ziemi pszczyńskiej, [w:] W kręgu języka i
kultury ziemi pszczyńskiej,vred. H.
Synowiec, M. Siuciak, Katowice – Suszec 2000, s.132 -138.
19.
H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Po naukę w
przeszłość, Pszczyna 2001.
20. B. Sopot – Zembok, H. Nocoń, Nasz świat. Program dla klas IV-VI szkoły podstawowej, RODN „WOM”, Samorząd Województwa Śląskiego, Częstochowa, Częstochowa 2003.