NASZE PUBLIKACJE POŚWIĘCONE EDUKACJI REGIONALNEJ

 

1.      H. Nocoń,  Innowacyjne propozycje łączenia tematyki programowej z tematyką regionalną na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI (na przykładzie Pszczyny i regionu pszczyńskiego), „Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII”, Kielce 1996/97, zeszyt 5.

2.      H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Edukacja regionalna w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, Warszawa 1997, nr 9.

3.      H. Nocoń, W kręgu Henryka Walezego - scenariusz lekcji integrujących ... . „Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII”, Kielce 1997/98, zeszyt 3; i " Warsztaty Polonistyczne" Wrocław 1998, nr 2.

4.      H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Wartości a edukacja regionalna, „Wychowanie na co dzień”, Toruń 1997, nr 10-11.

5.      H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Edukacja regionalna w systemie wychowawczym szkoły podstawowej, „Etyka” PAN, Warszawa 97, nr 30.

6.      H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Idea małej ojczyzny a uświadomienie wartości etycznych., {w:] Etyka w szkole, red. Z.Sareło, Warszawa 1997.   

7.      H. Nocoń,  Poznać po mowie, co kto mo w głowie  - edukacja regionalna na lekcjach języka polskiego,  "Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII" Kielce 98/99,  nr 1; oraz w: "Warsztaty Polonistyczne" Wrocław nr 3/98.

8.      H. Nocoń, B. Sopot – Zembok,  Wędrówki po małej ojczyźnie,  "Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII" Kielce 98/99,  nr 1.

9.      H. Nocoń, B. Sopot – Zembok,  Edukacja regionalna,  "Edukacja i Dialog"  Warszawa 1998, nr100.

10.  H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Edukacja regionalna w ujęciu interdyscyplinarnym ( na przykładzie programu nauczania dla klasy VII pt. "Ziemi Pszczyńska - dawniej i dziś"),  "Wychowanie na co dzień" - wkładka metodyczna. Toruń 98, nr 7-8.

11.  H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Ziemia Pszczyńska – dawniej i dziś. Projekt interdyscyplinarnego przedmiotu w gimnazjum,  [w:] Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w zreformowanej szkole, red. S. Bednarek, Wrocław 1999, s. 231-240.

12.  H. Nocoń, B. Sopot – Zembok,  Krajoznawstwo i turystyka a edukacja regionalna, [w:] Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w zreformowanej szkole,  red. S.Bednarek, Wrocław 1999, s. 249-259.

13.  H. Nocoń, B. Sopot – Zembok,   Aby na widok muzeum nogi nie były już zmęczone [w:] Muzea szkolne w edukacji regionalnej,  Wszechnica Górnośląska XV, red. M. Lubina, Katowice - Opole - Cieszyn 1998.

14.  H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Jak nie zatracić swoich korzeni? Z doświadczeń nauczyciela regionalisty, [w:] Pedagogika czasu przemian,  red. J. Łaczyk, Warszawa 1999

15.  B. Sopot – Zembok, H. Nocoń, Aktualne problemy edukacji regionalnej, [w:] Szkoła na pograniczach,  red. T. Lewowicki, Katowice 2000, s.127 –135.

16.  B. Sopot – Zembok, H. Nocoń, Doświadczenia z praktycznej realizacji edukacji regionalnej na ziemi pszczyńskiej [w:] Edukacja regionalna. Dziedzictwo kulturowe w regionie. Wybór materiałów z wojewódzkiej konferencji 4 –5.10.1999, Katowice 2000, s.55 – 58.

17.  H. Nocoń, B. Sopot – Zembok: Przykłady zajęć wykorzystujących idee regionalizmu w przybliżaniu wartości etycznych, [w:] MEN o edukacji regionalnej - dziedzictwie kulturowym w regionie. Biblioteczka Reformy 24., red.W.Książek, Warszawa 2000, s.67 -71.

18.  B. Sopot – Zembok, H. Nocoń,  Nauczyciel a edukacja regionalna na ziemi pszczyńskiej, [w:] W kręgu języka i kultury ziemi pszczyńskiej,vred.  H. Synowiec, M. Siuciak, Katowice – Suszec 2000, s.132 -138.

19.   H. Nocoń, B. Sopot – Zembok, Po naukę w przeszłość, Pszczyna 2001.

20.     B. Sopot – Zembok,  H. Nocoń, Nasz świat. Program dla klas IV-VI szkoły podstawowej, RODN „WOM”, Samorząd Województwa Śląskiego,  Częstochowa, Częstochowa 2003.